کد خبر: ۵۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
٤ نیروگاه خورشیدی که مجموعا قابلیت تولید ٢٨.٥ مگاوات برق را دارند، در استان کرمان به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش برق نیوز، حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان ضمن اعلام خبر فوق افزود: این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه نرماشیر، نیروگاه صفائیه، نیروگاه سولار انرژی طه و مرحله نخست طرح نیروگاه شرکت سیمان ممتازان است.

وی در خصوص هر یک از این نیروگاه‌ها نیز گفت: نیروگاه ١٠ مگاواتی نرماشیر احداث و با ظرفیت کامل به شبکه سراسری متصل شده است.

وی سازه استفاده شده در این نیروگاه را از نوع کوبشی با پنل‌های (bifacial) دورو به ظرفیت ٦٥٥ وات اعلام کرد و گفت: ظرفیت اینورتر‌های این نیروگاه نیز ١١٠ کیلوولت آمپر است.

حبیبی ادامه داد: نیروگاه ١٠ مگاواتی صفائیه نیز احداث شده و اتصال این نیروگاه از طریق یک فیدر اختصاصی ٢٠ کیلوولت و به باسبار ٢٠ کیلوولت پست ١٣٢.٢٠ نوق است.

وی در رابطه با نیروگاه ٦ مگاواتی سولار انرژی طه گفت: این نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و طی دو مرحله ٣ مگاواتی احداث شده که مرحله نخست آن در سال ١٤٠١ وارد مدار شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان در ادامه مرحله نخست طرح نیروگاه ٥ مگاواتی شرکت سیمان ممتازان که جزو نیروگاه‌های خودتامین صنایع به ظرفیت ٢.٥ مگاوات است را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری اعلام کرد.

وی اضافه کرد: نیروگاه ١٠ مگاواتی در حال احداث یزدانشهر نیز در مجاورت پست یزدان آباد در حال احداث است که پیش بینی می‌شود طی ماه‌های آینده به شبکه سراسری متصل شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار