کد خبر: ۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی (ساتبا) و معاون وزیر نیرو از پروژه ساخت کارخانه تامین زنجیره ارزش پنل خورشیدی به ظرفیت ۳۰۰۰ مگاوات در منطقه ماهان کرمان بازدید کرد.

به گزارش برق نیوز، محمود کمانی در حاشیه بازدید از این کارخانه اظهار کرد: طبق سندی که در سال گذشته در دولت مصوب شده است، برای تامین تجهیزات نیروگاه‌های در حال توسعه تجدیدپذیر به ظرفیت ۸۰۰۰ مگاوات طی ۵ سال برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا، کارخانه‌های تامین زنجیره ارزش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور در حال توسعه است.

وی با اشاره به کارخانه مورد بازدید خاطرنشان کرد: این کارخانه مجموعه بزرگی است که در سه فاز برای تامین تجهیزاتی همچون ویفر، سلول و پنل خورشیدی در حال ساخت است. بخش بزرگی از تجهیزات مورد نیاز کارخانه خریداری شده است که امیدواریم طی امسال به بهره برداری برسد.

کمانی عنوان کرد: دولت به وظیفه خود برای سیاست گذاری در جهت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر عمل کرده و در نتیجه آن بیش از ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: نیاز به تخصیص ارز برای ترخیص کالا‌های مورد نیاز از مسائل مطرح شده در بازدید از کارخانه بود که این موضوع از طریق وزارتخانه‌های مختلف همچون صمت پیگیری خواهد شد.

پیشه ور، مدیر ارشد پروژه ساخت کارخانه ۳۰۰۰ مگاواتی پنل خورشیدی منطقه ماهان کرمان در جریان بازدید میدانی معاون وزیر نیرو از زیرساخت‌های در حال ایجاد این کارخانه خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد زنجیره ارزش پنل خورشیدی در کشور هستیم و برای این منظور با سرمایه بخش خصوصی در سطح ۲۷ هکتار و در ۳۳ هزار مترمربع در سه فاز اجرایی، ساخت کارخانه را از سال ۱۴۰۲ تاکنون به پیش برده‌ایم.

وی خواستار تسهیل‌گری دولت برای حل مشکلات تخصیص ارز در جهت ترخیص تجهیزات وارداتی کارخانه شد و عنوان کرد: طراحی‌های مهندسی، انجام شده و به دنبال نوآوری و ایجاد دانشگاه تجدیدپذیر و مرکز تحقیق و توسعه در کنار این کارخانه هستیم، ضمن آنکه تلاش خواهیم کرد با همکاری متخصصان خارجی، آزمایشگاه مرجع ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح، ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار