کد خبر: ۵۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشست مجازی «هیدروژن در صنعت» با همکاری گروه کشور‌های عضو بریکس با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، پژوهشگاه نیرو و شرکت مدیریت شبکه برق ایران و متخصصین و سیاستگذاران از کشور‌های عضو بریکس برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، در این نشست، کشور‌های امارات، برزیل، هند و مصر به ارائۀ چشم‌انداز و استراتژی فناوری هیدروژن در کشور خود پرداختند. برخی از شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی از روسیه نیز آخرین دستاورد‌های خود در زمینۀ احداث پایلوت‌های تولید، ذخیره‌سازی و مصرف هیدروژن و آزمون‌های مرتبط را تشریح کردند.

ساتبا به عنوان متولی هیدروژن پاک در کشور، پروژه‌ای را تحت عنوان «تدوین سند راهبرد ملی زنجیره ارزش هیدروژن پاک در ایران» تعریف کرده است، تا چشم‌انداز و راهبرد‌های کلان ملی در این حوزه تعیین شده و زمینۀ انجام اقدامات اجرایی مشابه در بسیاری از کشور‌های جهان در ایران نیز فراهم گردد.

در این نشست مجری پروژه با اشاره به انجام مطالعات مبنا و طراحی مدلی برای توسعه این فناوری در ایران، به ظرفیت حامل‌های دیگر هیدروژن نظیر متانول و آمونیاک سبز (منتج از انرژی‌های تجدیدپذیر) اشاره کرد.

بریکس (BRICS) نام گروهی از کشور‌ها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور جهان، شامل چین، برزیل، روسیه، هند و آفریقای جنوبی است که در سال ۲۰۰۹ با هدف توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و شکل‌دهی به اتحاد‌های ژئوپلتیک تشکیل شده است. اخیراً کشور‌های مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی نیز به این اتحاد بین المللی پیوسته اند.

این گروه، هرساله گزارشات آماری را از وضعیت توسعۀ اقتصادی، نیروی انسانی، صنعت، انرژی و ... در کشور‌های عضو منتشر می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار