کد خبر: ۵۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) شرکت توزیع نیروی برق استان همدان روز دوشنبه در آیینی با با حضور مسوولان کشوری و استانی بهره‌برداری شد.

به گزارش برق نیوز، مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، اظهار کرد: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، افزود: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در آیین افتتاحیه این مراسم اظهار کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌های اندازه‌گیری هوشمند انرژی الکتریکی و ضرورت ایجاد ارتباطات دو سویه و بر خط با مشترکین در تعرفه‌های گوناگون در راستای مدیریت بارالکتریکی با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و ابزار‌های مدیریتی و کاهش شدت انرژی مصرفی، مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) با هدف دستیابی به اهداف عالیه پایه‌گذاری شده است.

علی سهرابی‌بیدار بیان کرد: این مرکز با بهره‌گیری از یک ساختمان مجزا به میزان حدود ۲۰۰ مترمربع فضای اختصاصی سعی بر آن داشته که ارکان مرتبط با مدیریت هوشمند انرژی الکتریکی مصرفی مشترکان را گرد هم آورد تا با افزایش بهره‌وری و هم‌افزایی با استفاده از زیرساخت‌های نرم افزاری از قبیل سامانه‌های مختلف، در بستر‌های متنوع ارتباطی و سخت افزار‌های غیرمتمرکز بیشترین اثربخشی در حوزه مسئولیت و دایره مدیریت هوشمند انرژی (مها) را رقم زند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دفتر کنترل و نظارت بر لوازم اندازه‌گیری و مرکز پایش کنتور‌های فهام و نیز دفاتر GIS و مدیریت مصرف و مجری طرح‌های هوشمندسازی ضمن تفکیک و تقسیم مشخص وظایف و مسئولیت‌ها به منظور هم افزایی در یک مجموعه واحد همکاری لازم را دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان یادآور شد: امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و نقش‌آفرینی تمام عوامل مدیریتی و اجرایی کارشناسی اقداماتی نسبت به رفع موانع و شکوفایی بیش از پیش الگو‌های اجرایی قدم برداریم.

وی به اهداف موجود اشاره کرد و افزود: پایش لحظه‌ای بار مشترکین به تفکیک تعرفه‌ها، دو شیفته شدن مرکز برای رصد لوازم اندازه‌گیری، استخراج کنتور‌های معیوب و فاقد ارتباط و نیز تحلیل داده‌های استخراجی برای مشخص شدن وضعیت بار از جمله اهداف است.

سهرابی‌بیدار تحلیل داده‌ها برای مشخص شدن راهکار‌های کاهش مصرف (داده کاوی) را مهم برشمرد و گفت: کنترل عملکرد لوازم اندازه‌گیری به تفکیک تعرفه‌ها، هماهنگی با مرکز دیسپاچینگ در کاهش هوشمند بار لحظه‌ای فیدر‌های بحرانی از نظر بار و هماهنگی مرکز GIS جهت مکان محور همدان لوازم اندازه گیری (تحول دیجیتال) و درصد وضعیت بار لوازم اندازه‌گیری در تمام روز‌های سال جهت تحلیل داده‌ها از دیگر اهداف مورد پیگیری است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار