کد خبر: ۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکلات سرمایه گذاران نیروگاه‌های مقیاس کوچک در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و نماینده شرکت توانیر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، یداله حقیقی مدیرعامل این شرکت، در جلسه بررسی مشکلات نیروگاه‌های مقیاس کوچک در دوره ٥ ساله دوم و خرید تضمینی برق ضمن تشکر و قدردانی از سرمایه گذاران صنعت برق با اشاره به مشکلات موجود، گفت: عزم و اراده جدی برای تغییرات وجود دارد، اما برخی از این اقدامات فقط در ید اختیار ما نیست و باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات این صنعت استفاده کرد.

حقیقی تاکید کرد: انتظار است سال پیش رو را با حداقل‌ها کنار هم باشیم تا شبکه دچار اختلال نشود.

محمد حبیب آگهی معاون برنامه ریزی برق منطقه‌ای فارس نیز در این نشست اظهار داشت: این شرکت تمام ظرفیت‌های خود را جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو به کار خواهد بست تا تولید به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

در ادامه این جلسه تعدادی از سرمایه گذاران برق و نیروگاه داران استان فارس، به ذکر مشکلات و موانع پیش روی خود اشاره کردند و خواستار رفع این موانع شدند.

سرمایه گذاران حوزه صنعت برق عنوان کردند که نیروگاه باید جایی باشد که بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم، اما یک سری از موانع وجود دارد که کار را به کندی پیش می‌برد.

در ادامه، دیگر سرمایه گذاران نیز در خصوص مشکلات متعدد جهت ورود کالا به کشور و تجهیزات مورد نیاز تعمیرات مولد‌های نیروگاهی، بروکراسی‌های اداری، عدم انسجام بین ادارات متولی مثل سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، گمرک و... صحبت کردند و خواستار این شدند تا تمام ارگان‌ها با همبستگی و تعامل موانع را از پیش پای سرمایه گذار بردارند.

هر چند سرمایه گذاران صنعت برق و نیروگاه داران بیشترین حمایت در این زمینه را مربوط به کارکنان و مدیران شرکت برق دانستند؛ اما در مجموع خواستار رفع موانع اقتصادی، اداری و هرگونه مشکلاتی شدند که موجب می‌شود سرمایه گذار با ضرر و زیان مواجه شود.

در این جلسه که با حضور نماینده توانیر برگزار شد یکی از نیروگاه داران پیشنهاد داد تا یک نفر از سرمایه گذاران به نمایندگی از بقیه، در جلسات کشوری شرکت کند تا دغدغه‌های خود را به اطلاع مسوولان ارشد کشوری وزیر نیرو و هیات دولت برسانند.

خاموشی کارخانه‌ها و تعطیلی صنایع در مواقع حساس، از دیگر دغدغه‌های این افراد بود که با مدیرعامل و معاونان برق منطقه‌ای فارس در میان گذاشتند و خطاب به نماینده توانیر، اعلام کردند که ما آمده ایم تا مشکل را حل کنیم و قدمی در مسیر خدمت به مردم برداریم، پس توقع می‌رود شما نیز موضوعاتی را که موجب کندی روند کار می‌شود را پیگیری کرده و از نیروگاه داران در حل و فصل مسائل و مشکلات شان حمایت کنید.

یکی از صاحبان نیروگاه برق در استان فارس، به گرانی مواد مصرفی، تجهیزات و لوازم یدکی نیروگاه اشاره کرد که به علت گرانی دست آنان را بسته و آن‌ها را مجبور به خاموشی نیروگاه در فواصل زمانی مختلف می‌کند.

حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس، پس از شنیدن مشکلات و درخواست سرمایه گذاران، از آنان خواست تا برخی از این موضوعات را که مربوط به حوزه‌های مختلف اداری است و نیاز به نگاه ویژه و همکاری مسئولان کشوری و استانی دارد را آماده کنند تا در جلسه‌ای با حضور استاندار فارس، مدیران مربوطه و مدیرعامل و معاونان شرکت برق بررسی شود تا با همفکری به نتیجه مطلوب برسند.

وی با تاکید بر اینکه معضلات و مشکلات ذکر شده، شامل کل کشور می‌شود، اظهار داشت: همانطور که قبلاً هم عنوان کردم بخشی از کار دنبال و پیگیری می‌شود؛ اما همه امور دست وزارت نیرو نیست و قطعاً نیاز به تعامل و همکاری دیگر نهاد‌ها دارد.

حقیقی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استانی دکتر ایمانیه به جد پیگیر رفع مشکلات و موانع تولید و صنایع است، گفت: به هر دلیلی موانع دست و پاگیر وجود دارد که تسهیل امور را با مشکل مواجه می‌کند؛ اما این گونه موضوعات را باید با همت و تلاش مضاعف حل و فصل کنیم. امید است مشکلات هرچه زودتر برطرف شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت رسانی کنیم.

در پایان جلسه ربیعی نماینده توانیر پس از شنیدن مشکلات و درخواست و مطالبات سرمایه گذاران صنعت برق و نیروگاه داران حاضر در جلسه با اشاره به مشکلاتی که ذکر شد، عنوان کرد: ما نیز با همه این موانع آشنا هستیم و از آن‌ها اطلاع داریم. تلاش می‌کنیم با رفع موانع موجود، مشکلات نیروگاه داران را به حداقل برسانیم.

وی با تقدیر و تشکر ویژه از سرمایه گذارانی که با وجود همه مشکلات، همچنان پای کار ایستاده اند و اجازه ندادند تا صنعت برق دچار مشکل شود، به آنان قول داد تا مسائل و مشکلات آنان را در سطح کشوری مطرح و برای حل این مشکلات راهکاری بیابند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
بدبخت سرمایه گذارها گیر یه آدمی افتادن که تا قبل از مدیرعاملی کسی اینو آدم حساب نمی کرده و به رسمیت نمی شناخته ولی الان کسی شده سرمایه گذارها میان التماس برای پول و راه حل هاش هم به درد خودش می خوره تو میتونست می رفت پول‌های غدیر انرژی رو نقد می کرد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار