کد خبر: ۵۷۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با رشد نامتعارف مصرف برق و همچنین افزایش قبض برق خانگی همراه دانست.

به گزارش برق نیوز، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلوواتساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلوواتساعت به بیش از ٧٠٠ کیلوواتساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلوواتساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلوواتساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم ١ تا ٤ و مناطق عادی افزود: تقریبا ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
1
1
آقاجان آب به اندازه کافی دارید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
1
1
به به
پشت عدم تولید برق پنهان شوید به مردموفشار آورید
عموی دلها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
1
1
مدیر کل انرژی و مشتریان شرکت توانیر شکر زیادی خورده این حرف رو زده به جای فشار بر مردم بیچاره میتونید از دزدی‌ها، اختلاص ها و بیشرفیها جلوگیری کنید و از هزینه های به دست اومده در حوزه انرژی و نیروگاهی و مگاواتاما سرمایه گذاری کنید و کم رو مخ مردم برید که از کولر تو تابستان استفاده نکنید . خاک عالم و کهکشان‌ها و خلقت بر سر مسئول بی لیاقت و بی شخصیتی که حیا نداره و میاد میگه از کولرتو تابستان استفاده نکنید .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار