کد خبر: ۵۷۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود به آمادگی ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق در تابستان امسال اشاره کرد.

به گزارش برق نیوز، "همایون حایری" در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور که ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو برگزار شد، به برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت آمادگی نیروگاه‌های کشور برای عبور موفق از پیک تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۱ دو اولویت مهم شامل عدم خاموشی برای مشترکان خانگی و نیز تامین مطلوب برق برای بخش صنعت مدنظر قرار گرفته است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به نگاه ویژه به بخش نیروگاهی کشور برای عبور موفق از تابستان سال جاری، افزود: برای تامین برق و انرژی مورد نیاز همه بخش‌ها از سه سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای تعریف شده است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ برنامه در سال ۱۴۰۲، ۱۴۰ برنامه و برای امسال ۱۸۰ برنامه عملیاتی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به وجود ناترازی صنعت برق در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: به منظور بهبود این شرایط و تامین برق مورد نیاز همه بخش‌ها، برنامه‌ها با در نظر گرفتن سه مرحله ورود، حضور و عبور از گرما تعریف وعملیاتی شد.

وی یادآور شد: عبور از گرما با خروج از گرما دو جمله متفاوت است، عبور از پیک و گرما همواره با کسب دستاورد‌های ارزنده همراه است و این تجربه‌ها و دستاورد‌های حاصل شده در سال‌های اخیر در نهایت به دانشی برای مدیریت شرایط تبدیل شده است.

به گفته حایری، در سال‌های اخیر ورد به فصل گرما در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت شده است به طوری که اکنون از ابتدای اردیبهشت گرمای هوا آغاز و این روند تا پایان مهر ادامه می‌یابد. این در حالی است که ۴۰ درصد مصرف برق در فصل تابستان به واسطه استفاده از سیستم‎‌های سرمایشی رخ می‌دهد.

معاون وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عرض نیروگاهی افزایش و طول تعمیرات نیروگاهی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق گفت: ایران بهترین متخصصان تعمیرات نیروگاهی دنیا را دارد؛ نیروگاه‌هایی در کشور با عمر بیش از نیم قرن (۶۰ سال) وجود دارد که در سایه تخصص، دانش و توان متخصصان ایرانی در مدار تولید قرار دارند.

حایری وحدت عمل و اندیشه در بین واحد‌های نیروگاهی سراسر کشور را امری لازم و ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ یک از واحد‌های نیروگاهی بدون هماهنگی مرکز دیسپاچینگ نباید از مدار خارج شوند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تولید برق
|
United States of America
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
1
9
با سلام و احترام
جناب آقای مهندس حائری تا کی پرسنل صنعت برق می توانند با فقدان نرم‌افزار و سخت افزار و استهلاک تاسیسات و عدم نوسازی و کاهش قدرت خرید به یک سوم دهه هشتاد و نصف حقوق پرسنل مشابه در صنایع نفت گاز و خودرو در حال حاضر و فقط به قول حضرتعالی با عشق افزار کار کنند و ببینید که ریزش نیرو و استعفای کارشناسان جوان و متخصص در نیروگاهها شروع شده است و مهاجرت به سایر صنایع به دلیل فقدان درآمد مکفی در حال وقوع است و رفاهی 65 درصد که برای جبران دستمزد بود به 15 درصد رسیده است و همچنان بجای حل موضوع به حماسه سرایی و بازی با کلمات بپردازید برادر بزرگتر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
3
سلام‌ جملات کلیشه ای است و متاسفانه کمکی به صنعت برق نمی نماید‌.
در چند سال اخیر همین داستان کمبود برق و نارضایتی پرسنل و ریزش نیرو ... وجود دارد و رو به گسترش است.
هر سال دریغ از پارسال‌. با همین روند به جای ۱۸۰ اقدام
۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰ اقدام هم چیده شود نتیجه بخش نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
2
3
ماشا ا... به آقاي هايري و تيم با تجربه و با سابقه ايشان كه همچنان بعد از چندين دهه خدمت به صنعت برق محكم و استوار به جبران ناترازي و خدمت به مردم مشغولند . خداقوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
اقا این دروغی که گفتی راست بید!! یه مدیر عامل مسئله دارو گذاشتین نیروگاه بعثت تهران دم از آمادگی تابستانی میزنید؟ ایشون یه واحد رو منفجر کرد فقط بخاطر بی تدبیری .. ایشون تولید رو گروگان گرفته وتا پول کلان نگیره حتی یه پیچ رو سفت نمیکنه. خواستین بیاین اینجا بررسی میدانی کنید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار